Sepanjang jalang ke kameréng heléng

Jok-jok telepah PKP ning kerek pulok Ayohlong jeragang buleh gi jjalang raung Naya kite… Minggu lepah doh balik kapung duk nnerak pata nge anok cucu. Minggu ning naik bukit gunung ganang gi Kameréng Heléng.. Hok Ayohlong berahi sekali manjaq bukit ni adalah pemandangang yang menghija kebiruang tidak jemu mata memandang…. Jeng jeng jeng

Naik bas kecil MARDI ke Cameron Highlands… Bas pun warga mas macam kami juga

Kali ning ayohlong ke Kameréng dengang AJK MASMARDI nok bicang dengang pengurusang Dana MARDI kameréng Heléng kemungkinang buat projek usahasama dang buat miting bulanang AJK MASMARDI… bereh boh buleh wat belaka dang jjadi gining…. Tapi bukang nok cerita pasal projek… Biar lah ke orang politik jer mainang projek ning, ayohlong comé nak tunjuk kehijauang hutang negara kita yang penuh dengang khazanoh bayo-daibersiti sepanjang jalang dari Lata Iskando ke Ringlet…

…disepanjang pejalanang melalui video

Cakap pasal khazanoh ning ada sahabat lama jeragang Tipung peringat… Mung jangang duk nega ngang awok-awok khazanah lah deme tu duk rugi sokmo. Ayohlong jeragang ucap terima kasih lah pada sahabat-sahabat yang olweh konséng pada diriku ini…. Bahawasanya biar kedia mereka tu nok jadi guané pung.. Kita buat keja kita sudoh lahhh… Mereka tu senang nok ceko pitis kerajaang…. Nge kita jer rohok nok buat kira ccara…. Ke guané boh …

Bangkali tengok hutang balok gining mecak mbeng gok awok-awok tu

Hok nyemari mari duk teringaq sokmo kesoh-kesoh sepanjang jalang kenangang adalah……. Ayohlong jeragang


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.